10 TOP nasvetov, ki jih moramo upoštevati pri objavi malih oglasov

10 top nasvetov, ki jih moramo upoštevati pri objavi malega oglasa

Zagnana nepremičninska agentka je želela uporabiti male oglase, da bi pritegnila potencialne stranke za dom, ki ga je morala prodati. Ampak na njeno presenečenje jo je njen šef le hladno pogledal in rekel: »Draga, ljudje, ki jih želimo, ne berejo malih oglasov.«

Žal obstajajo številni miti, povezani z malimi oglasi. In ni presenetljivo, da imajo takšne poglede pogosto ljudje, ki so zaradi malih oglasov izgubili denar ali pa preprosto niso opravili svoje domače naloge. Scenarij je v tem smislu podoben klasični zgodbi o lisici in grozdju. Ko lisica ni uspela doseči grozdja, ga je zavrnila in zatrdila, da pravzaprav sploh ni dobro.

Čeprav se lahko ljudje motijo glede pomena malih oglasov, to ne pomeni, da so mali oglasi popolnoma brez omejitev. Pravzaprav ima oglas, zaradi svoje velikosti, številne tako imenovane vgrajene omejitve. Na primer: ne dovoljuje uporabo fotografij; ni ustrezen za podrobno reklamno besedilo; obdaja ga množica drugih oglasov; ne zagotavlja prostora za predstavitev prednosti izdelka; ne dopušča prostora za priporočila, ipd.

Čeprav so lahko vse te omejitve zaskrbljujoče, si moramo zapomniti, da imajo mali oglasi tudi prednosti, ki jih ne smemo prezreti.

  • Mali oglasi so cenovno ugodni. To je morda največja prednost uporabe te oblike oglaševanja. Plačilo običajno temelji na številu besed ali vrst reklamnega besedila, uporabljenega v oglasu. Zaradi nizkih stroškov, lahko namesto enega celostranskega oglasa zakupite celotno serijo malih oglasov za isto ceno. Cenovna ugodnost oglasa pomeni, da lahko vaše potencialne stranke dosežete redno in ne da bi izpraznili vaš bančni račun.
  • Mali oglasi so odlični za poceni testiranje. Če bi želeli preveriti različne elemente velikega prikaznega oglasa, bi zagotovo bilo zelo drago. Razlog je jasen: Pri vsakem testiranju bi morali plačati prostor, ki ga zasede cel oglas. Po drugi stani pa vam mali oglasi omogočajo, da na cenovno ugoden način testirate reklamno besedilo s celotno serijo, vse za ceno enega velikega prikaznega oglasa.
  • Mali oglasi so odlični za testiranje novih konceptov. Kadarkoli je urednik Ted Nicholas razmišljal in iskal nov naslov knjige, je običajno skrajšal svoj seznam idej na le nekaj naslovov. Nato je zakupil male oglase in te naslove uporabil kot naslove posameznih oglasov. Oglas, ki bi prejel največ odzivov, bi mu razkril zmagovalni naslov svoje nove knjige.
  • Mali oglasi so odlični za ustvarjanje potencialnih strank. Dvostopenjski pristop pomeni, da lahko v svojem oglasu podate ponudbo, ki bralce spodbudi, da z vami vzpostavijo stik. Povabite jih, da vas kontaktirajo preko telefona, pošte ali elektronskega sporočila, ipd. Ko je stik vzpostavljen, naknadno opravite še prodajni klic ali pa pošljete paket z direktno poštno dostavo.

V idealnem primeru bi potencialne stranke privabili, če bi jim nekaj ponudili BREZPLAČNO! To je lahko brošura, glasilo, več informacij, 30-minutno posvetovanje, popust, CD brošura ali katalog.

Dodatna prednost tega pristopa je, da vam omogoča sestavo seznama poštnih naslovov potencialnih strank in kupcev. Ko enkrat prejmete njihove kontaktne informacije, lahko z njimi ostanete v stiku z objavo lastnega glasila.

  • Male oglase lahko uporabimo za lokalno, regionalno in nacionalno občinstvo. Znano je, da so mali oglasi eno izmed orodij, ki posamezniku ali posameznici omogočajo večjo konkurenčnost. Malim podjetnikom omogočajo, da svojo ciljno občinstvo dosežejo že z majhnim proračunom, ne glede na to, kje živijo.

Kako napisati zmagovalni oglas

Zdaj, ko razumete uporabo malih oglasov in imate pripravljene svoje izdelke, je čas za pripravo vašega zmagovalnega reklamnega besedila.

Sledi seznam predlogov za izdelavo malega oglasa, ki bo privedel do rezultatov.

1. Izberite prave publikacije. To je že bilo predlagano drugje, vendar pa je to vredno ponoviti. Kot mali podjetnik boste privarčevali denar in preprečili izgubo, ko boste izbrali najboljše publikacije za vašo oglaševalsko akcijo. Katere so najboljše publikacije?

Prvič, to so časopisi in revije, ki jih bere vaša ciljna skupina. Drugič, to so iste publikacije, ki jih uporablja vaša konkurenca. Tretjič, to so publikacije, ki imajo obširno rubriko malih oglasov. Običajno so revije, ki imajo veliko rubriko malih oglasov, učinkovite pri privabljanju naročil.

Čeprav bodo revije in časopisi zagotovo na vrhu vašega seznama, ne izločite drugih publikacij. Razmislite o uporabi glasil, ki jih objavi lokalna gospodarska zbornica, ali morda elektronskih revij, ki imajo isto ciljno skupino. »Seznaniti se morate z vsemi publikacijami, ki dosežejo ljudi, ki lahko od vas tudi kaj kupijo,« je zapisal Dr. Jeffrey Lant v delu ‘No More Cold Calls’ (Nič več hladnih klicev).

2. Zahtevajte komplet za medije. Komplet za medije je preprosto mapa z informacijami, ki nudi podrobne podatke o oglaševanju v posamezni publikaciji. Skupaj z informacijo o ceni oglasov (poznano tudi kot »kartica o ceni oglasa«), vam komplet nudi tudi podatke o nakladi, rokih in podatke o demografiji kupcev publikacij.

Kompleti za medije so brezplačni in običajno vsebujejo vzorčno kopijo publikacije.

3. Raziščite rubriko malih oglasov. Ko pridobite nekaj publikacij, ki jih prebira vaša ciljna skupina, dobro preglejte rubriko malih oglasov. Kako velika je? Kakšna je cena? Kdo je vaša konkurenca? Katere kategorije so na voljo za uvrstitev vašega oglasa? Ali morate plačati na besedo ali vrsto?

Preglejte grafični material. Ali so dovoljeni krepki naslovi? Kaj pa naslovi v velikih tiskanih črkah? Je dovoljena barva? Kaj pa meje oz. okvirčki okoli besedila?

Če proučite več izdaj revije, boste odkrili, da se določeni oglasi vedno znova ponavljajo. To je gotov znak zmagovalnega oglasa.

4. Izberite ustrezno kategorijo. Oglejte si kategorijo, ki jo uporablja vaša konkurenca. Ali je najbolj primerna za vaš izdelek ali storitev? Dejstvo, da imajo mali oglasi kategorije, je velik plus za to vrsto oglaševanja, pravi Jay Conrad Levinson, avtor dela ‘Guerrilla Advertising’ (Gverilsko oglaševanje). »[Mali oglasi] so bolj učinkoviti kot doslej, saj je na voljo več klasifikacij kot doslej, ki vam omogočajo zelo natančno določitev potencialnih strank,« je zapisal.

5. Zapišite prepričljiv naslov. Ker je naslov najpomembnejši del kateregakoli oglasa, bi bilo pametno, da bi za preizkušanje različnih idej porabili čim več časa, dokler se ne domislite zmagovalne. Začnite s seznamom vseh prednosti vašega izdelka ali storitve. Izberite tisto, ki bo najverjetneje privabila vaše potencialne stranke.

Nato zapišite naslov, ki vsebuje to največjo prednost.

Če le stežka vključite v vaš naslov prednost, premislite o uporabi naslova, ki se osredotoča na problem ali potrebo vaših potencialnih kupcev. Tako kot ste to storili za prednosti, sestavite še seznam vseh problemov, ki jih lahko vaš izdelek ali storitev reši. Nato izberite tistega, ki bo najverjetneje pritegnil pozornost vaših potencialnih strank. Ko to storite, le še zapišite provokativen naslov, ki bo usmeril pozornost k problemu.

Ker za male oglase velja, da je krajše običajno boljše, poskusite napisati naslov s šestimi ali manj besedami. Včasih, ko želimo poudariti problem, lahko za naslov zadoščajo že ena ali dve besedi. Na primer: »SLAB ZADAH!« Lahko pa bi tudi napisali naslov, podoben temu: »RUMENI ZOBJE!«

Poleg uporabe prednosti in problemov v vašem reklamnem besedilu, lahko morda razmislite še o pozivanju vašega občinstva. »MOŠKI Z BOLEČINAMI V KRIŽU!« Ali pa lahko zapišete, »DELODAJALCI Z VISOKIM PROMETOM!«

»Če lahko najdete enobeseden naslov, ki bo privabil ustrezne potencialne stranke, kot je npr. ‘Računovodstvo’, ‘Gluhost’, ali ‘Posojila’, bo to verjetno vaš najboljši naslov,« kot je zapisal John Caples v svojem klasičnem delu o oglaševanju ‘Tested Advertising Methods’ (Preizkušene metode oglaševanja). »Razlog za to je, da lahko zanj uporabimo velike črke, brez da bi za to porabili preveč prostora.«

Opomba: Naslovi malih oglasov so lahko bolj učinkoviti, če so natisnjeni s krepkim tiskom ali če so zapisani z velikimi tiskanimi črkami.

6. Napišite popolno prodajno sporočilo o vašem izdelku ali storitvi. Eden najboljših načinov za ustvaritev zmagovalnih malih oglasov je, da najprej napišemo obširno prodajno sporočilo o svojem izdelku ali storitvi in jo nato ustrezno skrajšamo.

Tukaj je zapisano, kako začeti:

Prvič, naredite seznam vseh ključnih elementov. Seznam mora vključevati naslov, prednosti, ponudbo, poziv k dejanju, kontaktni podatki (poštni naslov, telefon, e-mail naslov ali spletna stran) in nekakšno kodo, s katero lahko ugotovite, kje so potencialni kupci zasledili vaš oglas.

Drugič, z uporabo vaše največje prednosti zapišite izčrpen odstavek, ki razkrije, kako lahko vaš izdelek ali storitev pomaga vašim potencialnim kupcem. Ali bodo s tem prihranili denar? Izboljšali svoje zdravje? Zagotovili napredovanje?

7. Določite potrebno dolžino in pričnite s krajšanjem. Koliko besed si lahko privoščite v vašem oglasu? Ali boste vaš oglas preizkusili s tridesetimi ali dvajsetimi besedami? Tremi ali štirimi vrsticami reklamnega besedila? Ko vse to določite, lahko pričnete s krajšanjem besedila.

Preprosto preberite besedilo in odstranite vse nepotrebne besede. Odstranite stavke, ki ne prispevajo h končnemu sporočilu. Odstranite uvodne besede in ohranite le tiste, ki imajo najmočnejšo prodajno moč.

8. Uporabite telegrafski jezik. Pišite, »kot da bi pošiljali sporočilo preko telegrafskega kabla (kot v starih časih), ko je bilo potrebno plačati 50 centov na besedo,« je svetoval John Caples. To je dober nasvet, ko pomislite, da so bralci malih oglasov navajeni na ta način govora. To tudi pričakujejo in jim branje običajno ne predstavlja problema.

Zatorej, namesto, da napišete: »Poslal vam bom brezplačno poročilo,« napišite le: »Brezplačno poročilo!« Namesto: »S tem pripomočkom lahko prihranite denar,« preprosto napišite: »Prihranite denar!« Namesto, da bi uporabili: »Ta pripomoček je hiter in enostaven za uporabo,« lahko napišete, »Preprosto! Hitro!« Namesto, da napišete: »Zajamčeni rezultati ali pa vam povrnemo denar,« napišite raje: »Zajamčeno!«

9. Po potrebi skrajšajte. Ustrezne ciljne skupine lahko nekatere kratice zlahka razumejo. Če se ukvarjate z ‘Business-to-Business’ storitvami, bo vaša ciljna skupina zagotovo razumela uporabo kratice ‘B2B’ v vašem oglasu. Večina bralcev bi npr. razumela, da kratica ‘FB’ pomeni ‘Facebook’.

Ker boste plačali na besedo (ali vrstico reklamnega besedila), poskušate vašo zgodbo povedati s čim manj besedami. Ta ideja je zlasti uporabna, ko zapisujete vaše kontaktne podatke. Na primer: namesto da uporabite »poštni predal 10,« zapišite: »p.p. 10.«

Opomba: Ne pozabite vsakemu oglasu dodati kodo, saj vam bo le to omogočilo sledenje rezultatov. Nekatera podjetja uporabijo različno ime kontaktne osebe v posameznem oglasu: v prvem se bo pojavilo: »Pokličite Marijo,« in v drugem: »Pokličite Jana.« Včasih je ta način uporabljen za testiranje publikacij: »Pokličite Marijo,« se bo pojavilo v reviji A, »Pokličite Jana,« pa v reviji B.

Druga metoda kodiranja je vključevanje posameznih številk pisarne v vašem poštnem naslovu: V prvem oglasu se bo pojavila »Pisarna A,« medtem ko se bo v drugem pojavila »Pisarna B.«

10. Napišite še drug mali oglas in pričnite s testiranjem. Napišite drug naslov in ga preizkusite v isti publikaciji. Primerjajte rezultate. Ali pa obdržite isti naslov in spremenite ponudbo. To nato objavite v isti publikaciji in primerjajte rezultate.

Ko ugotovite, kateri oglas je prejel največ odzivov, ga preizkusite še v različnih publikacijah.

Če vam je članek všeč, ga nikar ne pozabite nagraditi s všečkom 🙂

Leave a Reply